Produkcja1
Produkcja2
Produkcja3
Produkcja4
Produkcja5

RTE-RP12 MEMU - Pojazd do produkcji materiałów wybuchowych

  • opis ogólny
  • specyfikacja techniczna
  • galeria
  • DSC 1493Pojazd RTE-RP12 jest pojazdem spełniającym wymagania przepisów umowy ADR w zakresie MEMU (Mobile Explosive Manufacturing Unit) - dla ruchomych jednostek do produkcji materiałów wybuchowych. Pojazd przewidziany jest do jazdy po drogach publicznych oraz do poruszania się w warunkach panujących w powierzchniowych zakładach górniczych (kamieniołomy).

    Pojazd RTE-RP12 jest urządzeniem wielofunkcyjnym i służy do:

    - transportu surowców (metriałów w ilości zgodnej z przepisami o ruchu drogowym i ADR) przeznaczonych do wytwarzania materiałów wybuchowych luzem,
    - transportu środków strzałowych w opakowaniach fabrycznych (nabojowanych MW oraz zapalników),
    - wytworzenia i ładowanie do otworów strzałowych materiałów wybuchowych luzem,
    - przewozu osób (w kabinie kierowcy) związanych z obsługą pojazdu - trzy osoby obsługi (w tym kierowca)

    Transportowy Dozór Techniczny, pismem nr TDT.TD20-521-16380.1/15, z dnia 12.06.2015r., wydał świadectwo zatwierdzenia typu dla pojazd MEMU typu RTE-RP12.

    Numer zatwierdzenia typu: PL-TDT/ADR/MEMU/06/15.

    tn 20160304 082531

    Pojazd RTE-RP12 może poruszać się po wyrobiskach górniczych nie przekraczających dopuszczalnych wartości pochylenia wyrobiska:

    - wzdłużne           - do 18o

    - poprzeczne       - do 12o

  • Specyfikacja techniczna maszyny MEMU-ADR, typ RTE-12RP

    Gabaryty maszyny

    L = 9890 mm
    H = 3690 mm
    W/W1 = 2500/2860 mm

    Istnieje możliwośc zabudowy na podwoziu innej marki

    memu-lh

    Podwozie do zabudowy

    SCANIA CB8x4EHZ (bez napędu na oś przednią) - istnieje mozliwość zabudowy na podwoziu z napędem 8x8

    Typ kabiny – CP16L Evo 1 (bez miejsc do leżenia) - na życzenie klienta może być inny

    Moc silnika – 300 (410) kW (hp)

    Rozstaw osi – 5 100 mm

    Ładowność i obciążenia

    Ładowność całkowita                                            12 000 kg

    Obciążenie osi przednich DMC                            17 000 kg (2x 8 500)

    Obciążenie osi tylnych DMC                                 19 000 kg (2x 9 500)

    Dopuszczalna masa całkowita pojazdu DMC     32 000 kg

    Dopuszczalna techniczna masa pojazdu            47 000 kg

    Zabudowa technologiczna (wykonanie ze stali nierdzewnej)

    Pojemności zbiorników technologicznych:

    - Matryca emulsji            7,500 m
      (opcja) ze stopu AL      7,100 m3

    - Saletra AN                     4,500 m3

    - Reagent L2                   0,135 m3

    - Reagent N17                0,135 m3

    - Pre-oiling                       0,130 m3

    - Aluminium (granulat)    0,650 m3

    - Woda                             0,320 m3

    Przewóz środków strzałowych (w oddzielnych przedziałach specjalnych)

    Przedmioty wybuchowe (1.1B, 1.2B, 1.4B i 1.4S): 200 szt. (0,3 kg netto) w sztukach przesyłki

    Grupy Zgodności D: 100 kg netto w sztukach przesyłki.

    Układ elektryczny DC

    - Napięcie 24 V

    - Bezpiecznik główny 50A

    - Oświetlenie LED (3x reflektory + 9 lamp  oświetlenie wewnętrzne)

    - Stopień ochrony IP54

    System sterowania procesem technologicznym

    W pełni automatyczny sterownikiem PLC.

    - Interfejs użytkownika – tablet 8”

    - Sterowanie zdalne – panel radiowy

    - Forma raportów z produkcji – wydruk na drukarce termicznej i/lub pendrive.

    Układ hydrauliczny

    Układ pompy napędzanej z PTO pojazdu. Główne elementy układu:

    - Pompa hydrauliczna –  wielotłoczkowa, zmiennego wydatku z systemem LS

    - Rozdzielacze hydrauliczne – proporcjonalne PVG sterowane elektrycznie

    - Silniki hydrauliczne – gerotorowe

    - System przyłączy – JIC

    - Węże hydrauliczne – ciśnienie nominalne min 21,5 MPa

    - Zbiornik oleju – 335 dm3, z systemem filtracji 8 µm

    - Chłodnica oleju – z wentylatorem napędzanym elektrycznie

    Układ pneumatyczny

    Zasilany z układu pneumatycznego pojazdu – służy do:

    - Napęd 2 szt. wibratorów w zbiorniku saletry

    - Oczyszczanie/osuszanie linii załadowczej

    Stała instalacja gaśnicza

    F-my Fogmaker International AB – ochrona komory silnika.

    - Sposób aktywacji: automatyczny/ręczny

    - Ilość dysz: 6

    - Ilość punktów aktywacji: 2

Copyright © BH Ruda                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Polityka plików "cookies"