Produkcja1
Produkcja2
Produkcja3
Produkcja4
Produkcja5

RTRB Wóz kotwiący

  • opis ogólny
  • specyfikacja techniczna
  • galeria
  • Wóz kotwiący typu RTRB–18

    ruda-truck-rtrb-16

    Wóz kotwiący typu RTRB przeznaczony jest do bezpiecznej zabudowy obudowy kotwowej w wyrobiskach nie węglowych i nie metanowych podziemnych zakładów górniczych.

     

    Maszyna ta przystosowana jest do zabudowy kotwi klejowych i rozprężnych (z głowicą) w otworach o średnicy 25 i 38 mm.

     

    Zarówno kabina kierowcy jak i daszek podestu roboczego spełniają wymogi normy PN-92/G-59001 (FOPS 60 kJ).

     

    Organ roboczy tej maszyny zapewnia symetrię układu kinematycznego i dwa stopnie swobody wieżyczki roboczej, umożliwiając zakładanie kotew w stropie, ociosach i spągu - w przodkach o przekroju poprzecznym 30 m2 (ok. 6 m szerokości x ok. 5 m wysokości).

     

    Możliwe jest również wykorzystywanie tej maszyny do wiercenia otworów montażowych i technologicznych.

     

    Oznaczenie

    Wóz kotwiący oznaczony jest symbolem:

    RTRB–18

    w oznaczeniu tym zawarta jest informacja o typoszeregu zastosowanego podwozia
    (RT–18), oraz wyróżnika głównego przeznaczenia (RB).

    Oznaczenie typoszeregu podwozia:

    RT–18

    gdzie litery RT (Ruda Truck) są oznaczeniem typoszeregu uniwersalnego podwozia maszyny górniczej natomiast liczba 18 jest wyróżnikiem całkowitej wysokości maszyny tj. 1,8 m wyrażonej w decymetrach.

    Wyróżnik głównego przeznaczenia:

    RB

    (Roof Bolting) oznacza, że maszyna jest wykonana w wersji głównie do zabudowy obudowy kotwiowej.

    rtrb-1

  • Wóz kotwiący typu RTRB–18

    Wymiary główne

    Długość całkowita

    [mm]

    12 350

    Szerokość maksymalna

    [mm]

    2 530/2 860

    Wysokość z daszkiem ochronnym

    [mm]

    1 800

    Promień skrętuwewnętrzny (w lewo)

    [mm]

    3 907

    Promień skrętuwewnętrzny (w prawo)

    [mm]

    4 176

    Promień skrętuzewnętrzny (w lewo)

    [mm]

    6 895

    Promień skrętuzewnętrzny (w prawo)

    [mm]

    7 215

    Układ jazdy

     

     

    Silnik spalinowy Diesel

     

     

    Typ

    R 756 IE3

     

    Moc silnika przy 2300 obr/min

    [kW]

    105

    Moment maksymalny przy 1400 obr/min

    [Nm]

    500

    Liczba cylindrów

    6

    Objętość skokowa

    [dm3]

    4,45

    Układ przeniesienia napędu

     

     

    Zmiennik momentutyp

    Clark C 272

    Skrzynia biegówtyp

    Clark RT20300–111

    Most napędowy(przedni i tylny) typ

    Clark-Hurth 176HD

    Układ roboczy

     

     

    Wysięgnik TB-11 teleskopowy, wysuw

    [mm]

    1100

    Wieżyczka kotwiąca

    Teleskopowa umożliwiająca wiercenie żerdziami łączonymi

    Wiertarka

    Hydrauliczna obrotowa z odsysaniem zwiercin (przepłuczka wodna – opcja)

     

    Specyfikacja techniczna

Copyright © BH Ruda                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Polityka plików "cookies"