Baner1
Baner4
Baner2
Baner3

mercedes-benz logo 1daimler mercedes

Seria 900 

904

 

OM 904 LA / OM 924 LA

rzędowy 4 cylindrowy. 4,2L

75-145 kW (100–194 KM)

400-705 Nm

 

 

906

 

OM906 / OM926

rzędowy 6 cylindrowy 6,4L

130-240 kW (174–322 KM)

700-1300 Nm

 

 

 

Seria 460

460

 

OM460 LA

rzędowy 6 cylindrowy 12,8L

220-375 kW (295–503 KM)

1400-2150 Nm

 

 

 

Seria 500

501

 

OM501 LA

V6 12,0L

260-315 kW (348–422 KM)

1730-2000 Nm

 

502

OM502 LA

V8 16L

330-480 kW (442–643 KM)

2150-2800 Nm

 

 

Historia marki Mercedes Benz

Mercedes to hiszpańskie imię żeńskie, oznaczające „łaskę”. Mercedes miała też na imię, urodzona w 1889 roku, córka Emila Jellinka, austriackiego przedsiębiorcy mieszkającego w Baden pod Wiedniem i w Nicei.

176329Jellinek, człowiek nowoczesny i zainteresowany sportem, był także wielkim entuzjastą postępu technicznego i samochodów. Był przekonany, że samochód zmieni świat. Już w roku 1897 udał się do Cannstatt i zamówił tam swój pierwszy samochód marki Daimler – pojazd z napędem pasowym i dwucylindrowym silnikiem o mocy 6 KM.

 

Jako przedsiębiorca, Jellinek miał dobre kontakty w kręgach międzynarodowej finansjery i arystokracji. W roku 1898 zaczął sprzedawać automobile Daimlera w najwyższych sferach. W roku następnym wytwórnia Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) dostarczyła mu 10 pojazdów, a w roku 1900 było ich już 29.

437203 715467 2582 3500 13973 CL0420

 

Od DMG Jellinek domagał się coraz mocniejszych i szybszych samochodów. Począwszy od 1899 roku zgłaszał je również do wyścigów – przede wszystkim do wyścigu nicejskiego (zwanego „Tygodniem Nicejskim”). Startował w nich pod pseudonimem Mercedes – na cześć córki. Tego, już wówczas bardzo znanego w kręgach automobilistów, imienia nie używał początkowo jako marki samochodu, lecz wyłącznie jako nazwy zespołu bądź pseudonimu kierowcy.

 

2

Na początku kwietnia 1900 roku wytwórnia DMG zawarła z Jellinkiem umowę o sprzedaży samochodów i silników Daimlera. Zapadła też decyzja o skonstruowaniu nowego silnika, który miał nosić nazwę Daimler-Mercedes. W ten sposób pseudonim Jellinka stał się nazwą produktu. 14 dni później Jellinek zamówił 36 pojazdów za łączną kwotę 550 000 marek, co przy dzisiejszej wartości pieniądza odpowiada ok. 3 milionom euro.

Było to więc, jak na tamte czasy, ogromne zamówienie. Po kilku tygodniach Jellinek zamówił kolejne 36 pojazdów z silnikami o mocy 8 KM.

 

Przykładowe zastosowanie silników MTU Mercedes Benz w aplikacjach przemysłowych.

Mercedes-logo3-C600-600x330

Kontakt Dział Handlowy:

 

Mariusz Bieroń / Agregaty prądotwórcze, kogeneracja

+48 663 020 317

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Marcin Bieroń / Aplikacje morskie, offshore

+48 605 124 689

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Olaf Liszka / Aplikacje przemysłowe

+48 601 888 416

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


INFOLINIA SERWISOWA 24H  +48 723 202 202

 

 

AUTORYZOWANY DYSTRYBUTOR FIRM

 

mtu logomtu onsite logodetroit logomb logovm logo

  

Copyright © BH Ruda                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Polityka plików "cookies"