50-tonowy żuraw gąsienicowy Sennebogen 653E

50-tonowy żuraw gąsienicowy Sennebogen 653E

50-tonowy żuraw gąsienicowy Sennebogen 653E z podnoszoną kabiną

Wysoko – dokładnie na wysokość 5,4 m – tam właśnie udaje się kierowca tego 50-tonowego teleskopowego żurawia gąsienicowego firmy SENNEBOGEN. Podczas budowy jednego z mostów w Belgii. Na jednym z największych placów budowy w Europie firma Artes używa żurawia teleskopowego SENNEBOGEN 653 E z podnoszoną kabiną.

W celu zmniejszenia zatorów komunikacyjnych, a jednocześnie zaspokojenia potrzeb mieszkańców w zakresie mobilności. Rząd belgijskiego regionu Flandrii opracował tak zwany „Plan Generalny Mobilności 2030”. Głównym celem planu jest poprawa dostępu do stolicy Flandrii – Antwerpii, oraz do portu. Ważną częścią tego projektu jest rozbudowa autostrady Oosterweel Link, która zakończy budowę obwodnicy Antwerpii. Otwarcie nowego odcinka autostrady planowane jest na rok 2030.

Aby zrealizować ten ambitny plan, trzeba będzie wprowadzić liczne zmiany w istniejącej infrastrukturze. Obejmują one wymianę lub rozbudowę odcinków dróg, skrzyżowań i zjazdów. W pierwszej fazie projektu budowlanego założono między innymi całkowitą przebudowę drogi łączącej z autostradą E17. Za budowę nowych mostów odpowiedzialna jest belgijska firma budowlana Artes. W ramach zleconej spółki joint venture Rinkoniên wykorzystuje do tego celu jednego ze swoich 50-tonowych teleskopowych żurawi gąsienicowych  SENNEBOGEN.

Budowa mostu nad autostradą E17 przy uzyciu żurawia teleskopowego 50T

MAKSYMALNE BEZPIECZEŃSTWO I ERGONOMIA PODCZAS PRACY ŻURAWIA DZIĘKI HYDRAULICZNEJ REGULACJI PODNOSZENIA KABINY

Fakt, że firma Artes wyposażyła żuraw teleskopowy w kabinę podnoszoną hydraulicznie o 2,70 m. Przynosi wyraźne korzyści podczas montażu deskowań i prętów zbrojeniowych, do których żuraw jest używany. Dzięki regulacji wysokości podnoszenia aż do 5,40 m operator ma zawsze optymalny widok na obszar roboczy. Dzięki temu może wygodnie oprzeć się w fotelu ustawionym pod maksymalnym kątem 30°. Jest to ergonomicznie idealna postawa umożliwiająca pracę w ciągłym skupieniu i z maksymalną precyzją. Dodatkowe reflektory na wysięgniku podstawowym i na kabinie, okna dachowe z kuloodpornego szkła oraz programowalne ograniczenie obszaru roboczego. Monitoruje kąt obrotu i promień wysięgnika, również zapewniają maksymalne bezpieczeństwo na placu budowy.

Firma Artes, obsługiwana przez belgijskiego partnera handlowego i serwisowego VAN HAUT, ma w swojej flocie kilka żurawi SENNEBOGEN z podnoszoną kabiną i bardzo ceni sobie tę funkcję. Ponieważ firma ma wiele do czynienia z inżynierią wodną, często pracuje wzdłuż dróg wodnych. „Specjalnie wyposażyliśmy nasze żurawie teleskopowe w podnoszoną kabinę, ponieważ zwiększa ona wydajność i bezpieczeństwo. Operator żurawia często sam widzi, kiedy coś trzeba opuścić na większą głębokość, na przykład podczas budowy ściany nabrzeża, i może wtedy zareagować bezpośrednio, zamiast używać krótkofalówek lub sygnałów ręcznych. Ale także na innych budowach w inżynierii lądowej i wodnej operator żurawia ma znacznie lepszy przegląd sytuacji, dzięki czemu może pracować szybciej i bezpieczniej” – podsumowuje Wouter Van De Putte, inspektor techniczny w firmie Artes.

Zobacz również

Jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem firm: