8-cylindrowy silnik gazowy
Gotowy do pracy : 8-cylindrowy silnik gazowy 8V4000(LNG) od MTU
Nowy 8-cylindrowy silnik gazowy MTU do zastosowań morskich pracuje na stanowisku testowym nr 146 od początku czerwca 2019 roku. Jest to najnowsze stanowisko testowe w Fabryce MTU nr 1. Zanim silnik zostanie dostarczony do pierwszego odbiorcy, jakim są Zakłady Miejskie w Konstancji, poddawany jest wielu testom.
Silnik 8V4000 (LNG), a więc „mniejszy brat” produkowanego już seryjnie silnika gazowego 16V4000 (LNG) MTU, będzie dostępny z mocą w zakresie od 750kW do 1000 kW. Począwszy od 2020 r, Rolls-Royce Power Systems i Zakłady Miejskie w Konstancji będą testować dwa silniki o mocy 746 kW w nowym promie pasażerskim kursującym na trasie między Konstancją, a Meersburgiem na Jeziorze Bodeńskim. Dzięki temu prom ten stanie się jednym z pierwszych śródlądowych statków pasażerskich w Europie napędzanym wysokowydajnymi silnikami gazowymi. Paliwem stosowanym jest skroplony gaz ziemny (LNG).
Od 2020 r. Silniki będą napędzać nowe promy na jeziorze Bodeńskim
„Z niecierpliwością czekamy na wykorzystanie silników gazowych MTU naszego wieloletniego partnera Rolls-Royce Power Systems w najnowszych nabytkach naszej floty”- powiedział dr Norbert Reuter, dyrektor generalny Zakładów Miejskich w Konstancji.
Mobilny silnik gazowy MTU bez zamontowanego układu oczyszczania spalin spełnia wymogi aktualnych norm emisji spalin (IMO III) – dopuszczalna emisja cząstek stałych oraz tlenków azotu pozostaje dużo poniżej dopuszczalnego poziomu.
Silnik 8V4000 (LNG)
MTU zaprezentowało swoje mobilne silniki gazowe do napędu morskiego we wrześniu 2016 roku. Od tego czasu prototypy z powodzeniem przepracowały ponad 8000 godzin na stanowiskach testowych. Pierwsze 16-cylindrowe silniki przedprodukcyjne zostały dostarczone pod koniec 2017 roku do stoczni Strategic Marine w Wietnamie, która zainstalowała je w katamaranach budowanych dla holenderskiej firmy żeglugowej Doeksen.