Młoty rammer – czasami trzeba zburzyć, żeby wybudować

Młoty rammer – czasami trzeba zburzyć, żeby wybudować

Usunięcie znacznej struktury, takiej jak wiadukt przy drodze szybkiego ruchu, wymaga planowania i przygotowania, zanim pierwsze urządzenie dojedzie na miejsce pracy. Jest to szczególnie ważne, gdy projekt rozbiórki ma miejsce na jednej z najbardziej zatłoczonych dróg. Należy starannie rozważyć kwestie bezpieczeństwa i ochrony środowiska, w tym tłumienie kurzu, tłumienie hałasu, zmianę trasy ruchu samochodowego oraz recykling złomu i innych materiałów wielokrotnego użytku.

Fazy projektu

Kluczową częścią projektu było wyburzenie mostu na skrzyżowaniu linii kolejowej i drogi krajowej. Aby złagodzić zatory komunikacyjne, większość pracy musiała zostać wykonana w nocy. Praca nad aktywnymi torami kolejowymi dodała kolejny „ból głowy” do projektu.
„Bliskość torów kolejowych musiała zostać uwzględniona i spędzała nam sen z oczu” – powiedział na miejscu inspektor budowy. „Pociągi jechały blisko wiaduktu, co dało nam ograniczone okno robocze.” Na szczęście kwestie takie jak ta i inne zostały starannie zaplanowane z góry.

Technika i efektywność

Jednym z głównych założeń planu było to, że wiele prac rozbiórkowych było wykonywanych na dużej wysokości przez długi czas. Z tego powodu wykonawca wybrał młoty hydrauliczne Rammer 4099 do demontażu wiaduktu. „Pracowaliśmy bez przerwy przez ponad 22 godziny! Jest to najlepszy młot hydrauliczny w stosunku mocy do masy jaki znam! W przypadku koparek, których używamy, młot 4099 ma optymalną masę i moc.” – powiedział kierownik projektu. „Rammer 4099 zapewnia również operatorowi komfort pracy operatora dzięki tłumieniu drgań.”
Żeby droga nie musiała zostać całkowicie zamknięta, prace zostały wykonane w fazach. „Nasz harmonogram kazał nam wykonywać pracę w sekcjach. To pozwoliło nam zbudować z powrotem to, co wyjęliśmy, dodać nowe pasy; przy jednoczesnym zachowaniu przejezdnych pasów, które nie zostały zburzone. Dodatkowo, ponieważ młot udarowy 4099 ma obudowę tłumiącą dźwięki, był idealny do użytku w tym projekcie. Gdy zaczęły się prace, załogi koparek ruszyły w środek wiaduktu i poruszyły się na zewnątrz. Aby zrównoważyć ciężar, podzieliliśmy most na pół. Koparki pracowały wówczas w przeciwnych kierunkach. Mieliśmy szczelinę, która pozwalała nam zrzucić beton i zbrojenie poniżej.”
Zespół rozbiórkowy skupił się na rozbiórce. Zakres częstotliwości 4099 wynosi 400-560 uderzeń na minutę. Umożliwiło to usunięcie 451 metrów sześciennych betonu w bardzo ograniczonym czasie.

Zakończenie projektu 

Finalnie projekt został wykonany nie tylko z precyzją i dokładnością, ale również w oczekiwanym terminie. „Ze względu na wydajność młotów Rammer, mogliśmy otworzyć drogę z 11 godzinnym wyprzedzeniem!”
Młot Rammer 4099 wyposażony jest w system VIDAT, który obejmuje tłumiki drgań, które zmniejszają koszty eksploatacji, wydłużają żywotność i minimalizują przestoje. Oznacza to, że możesz „pracować na okrągło” zarówno w krótko-i długoterminowych scenariuszach wyburzeń.

Zobacz również

Jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem firm: