Oszczędzanie paliwa i lepsza ekologia wraz z nowym modułem Tier IV w mobilnych kruszarkach Lokotrack

Wszystkie maszyny Metso serii Lokotrack wyprodukowane i sprzedane na rynku Europejskim, Amerykańskim oraz Japońskim są od niedawna wyposażone w silniki diesla spełniające najnowsze wymogi emisji spalin TIER 4, Stage IIIB czy też MLIT Step 4. Nowe moduły montowane w maszynach Metso zapewniają znaczne obniżenie zużycia paliwa oraz zmniejszenie emisji spalin do środowiska.

Oprócz zwiększonej oszczędności paliwa, odnowione silniki oferują lepszy dostęp podczas przeglądów. Także częstotliwość wymiany filtra powietrza jest o wiele rzadsza dzięki poprawionej pozycji wlotu powietrza. Nowy – stylowy wygląd maszyn jest w tym wypadku dodatkowym bonusem.

Nowe moduły montowane są standardowo we wszystkich mobilnych maszynach kruszących i przesiewających serii Lokotrack, sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej, USA, Kanady oraz Japonii.

W pozostałych krajach, wciąż montowane są silniki spełniające normy emisji spalin TIER 3.

O 30% większa oszczędność paliwa w kruszarkach szczękowych

Nowe silniki pozwalają kruszarkom szczękowym na zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 30%!

„Większa oszczędność paliwa jest wynikiem zastosowania wielu zmian, takich jak większa bezwładność koła zamachowego, optymalne wykorzystanie obrotów silnika, poprawiony system hydrauliki oraz wybór napędzanego hydraulicznie wentylatora chłodnicy.

Złożenie wszystkich tych elementów zaowocowało zmniejszeniem kosztów produkcji/tonę” – mówi kierownik Jouni Hultinnen, który również dodaje, że „wraz z nowym modułem mogliśmy zwiększyć czasookres przeglądów filtra powietrza z 40 godzin do 250 godzin oraz uzyskaliśmy lepszy dostęp do silnika. Ma to znaczący wpływ na czas pracy maszyny, ponieważ wymaga rzadszych i krótszych serwisów”.

Ogromny spadek emisji spalin

Wraz z coraz bardziej wyśrubowanymi (rygorystycznymi) normami, ilość tlenku azotu jaki został wytworzony przez silniki w maszynach nieporuszających się po drodze już teraz został zmniejszony o 50% a ilość wytworzonych cząstek stałych – o 90%. Do końca 2014 roku przewiduje się zmniejszenie emisji tlenku azotu nawet o 80%.

Ostateczna faza normy TIER 4 będzie znana w 2014 roku – dla kruszarek mobilnych serii LT, oraz w 2015 roku – dla przesiewaczy mobilnych serii ST.

 

Zobacz również

Jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem firm: