Bezpodwoziowy dźwig Sennebogen 655HD
Bezpodwoziowy dźwig Sennebogen 655HD jako wyposażenie pontonu
W ciągu ostatnich dziesięcioleci francuska spółka Société Alsacienne de Renflouement et de Sauvetage, w skrócie SARS, stała się jednym z najważniejszych graczy i specjalistów w dziedzinie inżynierii wodnej na Renie. Niedawno ten specjalista od inżynierii rzecznej z siedzibą w Strasburgu przebudował jeden ze swoich pontonów. Ponieważ zamierza wykonywać nim szczególnie ciężkie prace z zakresu inżynierii wodnej i lądowej, postawił na 55-tonowy żuraw SENNEBOGEN 655 HD.
Dzięki swojemu 75-letniemu doświadczeniu SARS jest jednym z absolutnych profesjonalistów w dziedzinie inżynierii rzecznej. Prace konserwacyjne i budowlane na Renie są codziennością dla tej rodzinnej firmy, którą od pewnego czasu kieruje już trzecie pokolenie rodziny, Julien Furst. Firma specjalizuje się przede wszystkim w stabilizacji brzegów rzek za pomocą pontonów o dużej nośności, wykorzystując bardzo specyficzne techniki inżynierii lądowej i wodnej dostosowane do budownictwa rzecznego.
Kilka miesięcy temu firma podjęła decyzję o modernizacji własnego parku maszynowego i odnowieniu żurawia na jednym ze swoich pontonów. Platforma ta jest przeznaczona do szczególnie ciężkich i dynamicznych prac. W związku z tym wymagania wobec żurawia, który ma być na niej zamontowany, były wysokie: z jednej strony maszyna powinna być w stanie wykonywać prace związane z podnoszeniem, ładowaniem, a nawet wbijaniem pali za pomocą młota wibracyjnego, z drugiej – jest ona również potrzebna do pogłębiania oraz budowy umocnień brzegowych za pomocą specjalnych przystawek (chwytak dwułupinowy i chwytak polipowy). Połączenie z pontonem musi być stabilne, przy czym żuraw musi jednocześnie mieć możliwość elastycznego obrotu tak, aby zagwarantować stabilność platformy przez cały czas, jednocześnie uzyskując najlepsze osiągi pod względem promienia roboczego i wydajności.
DOBRZE WYPOSAŻONY ŻURAW HD KLASY 55 T DO WSZYSTKICH ZASTOSOWAŃ
Specjalista w dziedzinie inżynierii rzecznej szybko przekonał się do koncepcji żurawia SENNEBOGEN 655 HD. Bawarski producent zaprojektował ten żuraw do pracy cyklicznej specjalnie z myślą o montażu jako zabudowy na pontonie. Na miejscu lokalny dealer SYGMAT zamontował go na pływającej podstawie. Dzięki kabinie, którą można podnieść o 2,70 m, operator ma niczym nie przesłonięty, ciągły widok na osprzęt i otoczenie. Każda z dwóch wciągarek wolnospadowych ma uciąg 160 kN. Ma to zasadnicze znaczenie dla podnoszenia i precyzyjnego sterowania ciężkim sprzętem takim, jak chwytak dwułupinowy do prac pogłębiarskich lub chwytak polipowy do budowy skarp. Trzecia wciągarka reguluje kąt nachylenia wysięgnika. Czwarta wciągarka, znana jako wciągarka linowa, zapewnia precyzyjne pozycjonowanie osprzętu. Ponadto żuraw roboczy napędza również urządzenia niewidoczne na zdjęciach, tzn. cztery hydraulicznie wysuwane pale cumownicze pontonu. Pomagają one ustabilizować platformę pływającą na rzece.
SARS nieustannie dba o ochronę przyrody. Dlatego ważne jest dla nich, aby w żurawiu przeznaczonym do pracy cyklicznej stosować olej hydrauliczny ulegający biodegradacji. Podobnie silnik spełnia najnowsze normy emisji spalin Stage V.