Budowa nowego terminalu gazu płynnego z dźwigiem teleskopowym Sennebogen 683 E

Budowa terminalu z dźwigiem teleskopowym Sennebogen 683 E

Budowa nowego terminalu gazu płynnego z dźwigiem teleskopowym Sennebogen 683 E

W ramach krajowego planu energetycznego mającego na celu dywersyfikację dostaw gazu do Włoch, w Toskańskim mieście portowym Piombino budowany jest nowy terminal LNG („Liquified Natural Gas”). Głównym wykonawcą budowy rurociągu jest włoska spółka Max Streicher, która do realizacji tego projektu wykorzystuje nowy teleskopowy żuraw gąsienicowy SENNEBOGEN 683 E o udźwigu 80 t.

Budowany terminal LNG w Piombino jest częścią krajowego planu energetycznego Włoch, który odgrywa kluczową rolę w dostarczaniu skroplonego gazu ziemnego do włoskiej sieci gazowej. Ten gaz, sprowadzany statkami z różnych zakątków świata, ma stanowić około 6,5% krajowego zapotrzebowania, osiągając roczny wolumen na poziomie 5 miliardów metrów sześciennych. Oprócz magazynów gazu i zaawansowanego sprzętu do rozładunku tankowców, który przetwarza skroplony gaz w stan gazowy na pokładzie statku, kluczowym elementem projektu jest ułożenie kilometrowego rurociągu, aby dostarczyć gaz do krajowej sieci oddalonej o około 8,5 kilometra. Firma wykonawcza Max Streicher S.p.A. posiada nie tylko bogate doświadczenie w budowie rurociągów i instalacji, lecz także specjalizuje się w sektorze gazowym i naftowym. Max Streicher jest znany z wykorzystywania innowacyjnych technologii oraz przestrzegania najwyższych standardów bezpieczeństwa i jakości. W bieżącym projekcie firma korzysta z nowego żurawia gąsienicowego SENNEBOGEN o udźwigu 80 ton, dostarczonego przez włoskiego partnera handlowego i serwisowego SENNEBOGEN, firmę ESPI Engineering. W ciągu zaledwie kilku miesięcy wykonawca ukończył już 80% prac, mając 683 E jako kluczowe urządzenie do podnoszenia. Planuje się pełne uruchomienie terminalu LNG w maju.

683 E — WSZECHSTRONNE URZĄDZENIE DO BUDOWY RUROCIĄGÓW: OD PODNOSZENIA
I PRZENOSZENIA DO MONTAŻU PREFABRYKATÓW SENNEBOGEN

Model 683 E to solidny teleskopowy żuraw gąsienicowy stworzony z myślą o wyjątkowo trudnych placach budowy, takich jak ten w zachodnich Włoszech. Ten ambitny projekt o długości kilku kilometrów ma być zrealizowany w jak najkrótszym czasie. Elastyczny żuraw o udźwigu 80 ton jest praktycznie niezbędny na całym placu budowy — od doku statku do punktu włączenia — i obsługuje wszystkie zadania związane z podnoszeniem. Wśród tych zadań znajduje się układanie elementów rurowych, w tym najcięższego, ważącego 32 tony filtra liniowego, a także obsługa i montaż prefabrykowanych elementów betonowych do budowy budynku serwisowego i kontrolnego, który będzie nadzorował dostawy gazu do sieci krajowej.

Jedną z głównych zalet tego nowego teleskopowego żurawia gąsienicowego jest jego zdolność do poruszania się w trudnym terenie. Dzięki teleskopowemu podwoziu gąsienicowemu może sprawnie przemieszczać się po placu budowy z sekcji na sekcję. W ciasnych miejscach szerokość gąsienic może być elastycznie zmniejszana z 4,2 m do zaledwie 2,68 m, nawet w trakcie ruchu. Co więcej, w trybie pick-and-carry, może podnosić rury i prefabrykowane elementy betonowe z naczepy transportowej, a następnie bezpośrednio przenosić je na miejsce montażu i od razu instalować, nawet ze 100% obciążeniem na haku. Wysięgnik teleskopowy, o maksymalnej długości 43 m, może być również rozsuwany teleskopowo z obciążeniem na haku, co zapewnia elastyczność i szybkość podczas podnoszenia i układania rur, zwłaszcza gdy wymagane są większe odległości od wykopu, lub gdy żuraw jest nachylony pod kątem do 4 stopni. Ogólnie rzecz biorąc, największy zasięg wynosił dotychczas 42 metry przy obciążeniu około 1,5 tony dla betonowych cokołów i przepływomierzy liniowych. Dzięki temu każdy element rurowy jest precyzyjnie umieszczany na swoim miejscu, co przyspiesza postęp budowy.

„TUTTO BENE” – OPERATOR ŻURAWIA POCHWALA WYDAJNOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO.

Operator żurawia Raffaele Abbruzzese z Max Streicher S.p.A. już miał okazję pracować z kilkoma żurawiami SENNEBOGEN. Jego opinia na temat nowego 80-tonowego żurawia teleskopowego brzmi: „Model 683 E jest wyposażony w mocne wciągarki, ma znaczący udźwig w całym zakresie roboczym i jest intuicyjny w obsłudze. Co więcej, zawsze czuję się pewnie, ponieważ jest niezwykle stabilny, nawet w pochylonej pozycji”.

Tak więc TUTTO BENE!

Zobacz również

Jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem firm: