Budowa wiaduktu – żuraw gąsienicowy Sennebogen 673E
Budowa Wiaduktu w Singapurze – Żuraw Gąsienicowy Sennebogen 673E
Nowy Wiadukt Tampines: Wyzwania i Cele
Budowa nowego wiaduktu Tampines wiąże się z wyzwaniami. Instalacja musi być ukończona w ciasnym obszarze z ograniczonym dostępem. Wykonywanie ciężkich prac podnoszenia jest wyjątkowo trudne. Hwa Seng Builder Pte Ltd (HSB) podjął decyzję o wykorzystaniu dźwigu gąsienicowego SENNEBOGEN o nośności 70 ton.
Cele Wiaduktu Tampines
Nowy wiadukt Tampines łączy TPE, Tampines Expressway, z PIE, Pan Island Expressway (Tuas) i Upper Changi Road East. Ma zmniejszyć natężenie ruchu w tym obszarze. Jednokierunkowy wiadukt o długości 1,8 km poprawi płynność ruchu i skróci czas podróży mieszkańców, czyniąc dojazdy wygodniejsze.
Wysokie Wymagania Bezpieczeństwa
Droga, na której wykonywane są prace, jest częściowo aktywna. Żuraw musi spełniać specjalne wymogi bezpieczeństwa, z którymi SENNEBOGEN 673 radzi sobie doskonale. Główne zadania żurawia obejmują podnoszenie pali betonowych, montaż klatek zbrojeniowych oraz szalunków słupowych. Stabilność żurawia jest kluczowa na terenie budowy. Praca w ciasnych miejscach otoczonych betonowymi barierami wymaga uwagi podczas obrotów. „Wirtualna ściana” – funkcja bezpieczeństwa ogranicza obszar obrotu, pozwalając operatorowi skoncentrować się na zadaniach. Wysięgnik Full Power może być wydłużany pod obciążeniem, eliminując potrzebę przemieszczania się.
Bezpieczne Podnoszenie
Szalunki i dodatkowe materiały ważą około 2 t każdy i mają nieregularne kształty, co może skomplikować zadania podnoszenia. Żuraw o udźwigu 70 t umieszczony na gąsienicy o długości 4,8 m zapewnia stabilność. Solidny wysięgnik minimalizuje kołysanie.
„Większość zadań podnoszenia wykonuje się na wysokości poniżej 30 m. SENNEBOGEN 673E idealnie się sprawdza – oferuje optymalny udźwig przy właściwej długości wysięgnika. Dzięki tej konfiguracji można pracować wydajnie, unikając nadmiernych obciążeń. To duża zaleta w porównaniu z innymi typami żurawi,” podkreśla Tee Ley Shui, operator żurawia.
Szybkie Przemieszczanie się
Sia Wee Hong Raymond, koordynator logistyczny, wyjaśnia: „Kolumny wiaduktu znajdują się między główną drogą. Musimy przenosić żuraw prawie codziennie z miejsca na miejsce. Rozsuwane podwozie i możliwość załadunku oraz rozładunku przyczepy niskopodwoziowej z przeciwwagą oszczędzają czas.”