vmdetmerc 1
vmdetmerc 2
vmdetmerc
vmdetmerc 3
vmdetmerc 4
vmdetmerc 5

Silniki wysokoprężne VM Motori

vmmotori logo

 

VM Motori S.p. A. to włoski producent silników diesla, z siedzibą w Cento, w regionie Emilia - Romagna. Założycielami firmy, w 1947 roku, byli Claudio Vancini i Ugo Martelli. Od pierwszych liter nazwisk przedsiębiorców powstała nazwa VM. 

W 1990 roku firma została kupiona przez Detroit Diesel Corporation (DDC). Kolejna zmiana to przejęcie DDC przez spółkę DaimlerChrysler AG. Nastapiło to w 2000 roku. Kolejnym właścicielem VM Motori została firma Penske Corporation, która w 2003 roku odkupiła 51% udziałów. W 2007 roku amerykańska firma dokupiła pozostałe 49% akcji sprzedajac równocześnie połowę firmy koncernowi General Motors. W 2011 roku 50% akcji wróciło do Włoch, kupione przez spółkę Fiat Powertrain Technologies. W 2013 roku włoski koncern motoryzacyjny stał się posiadaczem 100% akcji VM Motori.

VM Motori od założenia specjalizuje się w produkcji silników wysokoprężnych, zarówno na potrzeby motoryzacji, jak i przemysłu ciężkiego, rolnictwa, jachtingu oraz silników stacjonarnych do napędów pomp silnikowych, pomp pożarowych czy agregatów prądotwórczych.

 

SILNIKI MORSKIE - Historia, technologia i niezawodność - SILNIKI DIESLA O WYSOKIEJ WYDAJNOŚCI

 banner marini

VM Motori, założona w 1947 roku, jest jedną z niewielu firm na świecie, która projektuje i produkuje silniki Diesla w swoim własnym zakładzie w Cento (Włochy). Duże inwestycje w badania i rozwój, wraz z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, stawiają VM na czele aplikacji morskich.

yacht

Obecny asortyment silników jest wynikiem naszej filozofii produkcji silników o wysokich osiągach w odniesieniu do najbardziej surowych limitów emisji spalin. VM Motori jest w stanie zagwarantować wysoki poziom niezawodności dzięki wyczerpującym testom, którym wszystkie silniki są poddawane w naszym zakładzie w Cento (Włochy).

Ostateczne oddanie silników do eksploatacji następuje dopiero po przetestowaniu silników na otwartej wodzie. Testy morskie służą zapewnieniu bezpieczeństwa i funkcjonalności na pokładzie i są bardzo cenione przez naszych klientów.

vmmotori marine engine mr504vmmotori marine engine mr706Silniki serii MR o mocach od 170–350 KM i momentem obrotowym od 310 do 700 Nm

Silniki VM Motori serii MR znajdują zastosowanie głównie w małych i średnich łodziach rekreacyjnych, takich jak małe jachty, łodzie patrolowe, żaglówki czarterowe, katamarany, łodzie rybackie itp.

Ze względu na zastosowany układ bezpośredniego wtrysku oleju napędowego Common Rail oraz turbosprężarki, silniki serii MR spełniają najbardziej rygorystyczne normy emisji spalin obowiązujące na świecie.

 

SILNIKI PRZEMYSŁOWE

banner stazionari

antincendioSilniki do napędu pomp pożarowych

Gama silników do systemów zraszania przeciwpożarowych  jest wyposażona w mechaniczny układ wtryskowy, w komplecie z chłodnicą (wersje FRP) oraz z wymiennikiem ciepła (wersje F3S), aby zaspokoić potrzeby wszystkich rynków i zastosowań. Silniki te służą do obsługi systemów przeciwpożarowych w budynkach publicznych i prywatnych i nadają się do pracy w szczególnie niesprzyjających warunkach.

Silniki serii F3S o mocach od 48–150 KM i momentem obrotowym od 145 do 520 Nm

Silniki serii FRP o mocach od 48–150 KM i momentem obrotowym od 145 do 520 Nm

d750 ppd700 pp

 

motopompeSilniki do napędu pomp

Gama silników stacjonarnych jest dostępna z różnymi homologacjami i wykorzystuje albo mechaniczne systemy wtryskowe, albo systemy Common Rail, aby zaspokoić potrzeby wszystkich rynków i zastosowań. Silniki te są stosowane, na przykład, do napędzania pomp irygacyjnych lub sprężarek. VM Motori jest w stanie zapewnić swoim klientom wysoce profesjonalne wsparcie, od indywidualnego projektu po instalację silnika.

Silniki serii R750 o mocy od 35 do 105 kW

 

d750 genset

gruppi elettrogeni

Silniki do napędu agregatów prądotwórczych

Do agregatów prądotwórczych oferujemy gamę silników, czterosuwowych, wtrysku bezpośredniego, układu wtryskowego z pompą mechaniczną, wolnossących, z szerokim zakresem opcji, aby w pełni spełnić wymagania wszystkich konfiguracji i różnych potrzeb klientów. Silniki, stosowane w najcięższych warunkach klimatycznych, łączą w sobie niezawodność, łatwość użytkowania i konserwacji, niskie zużycie paliwa i niski poziom hałasu. Funkcje doceniane przez użytkowników końcowych, to także łatwość instalacji tego silnika dzięki jego niewielkim rozmiarom.

Oferta VM Motori w zakresie aplikacji przemysłowych obejmuje silniki serii 700 i 750 o mocach w przedziale od 49 do 163 KM przy różnym poziomie obrotów. Oferowane silniki dostępne są w wielu wariantach i spełniają obowiązujące normy emisji spalin, zależne od zastosowań.

Silniki serii SUN dla agregatów o mocy od 20 do 64 kVA

Silniki serii D700 dla agregatów o mocy od 23 do 115 kVA

 

750 eu5  d700e3    750

 

 

SILNIKI PRZEMYSŁOWE - Historia, technologia i niezawodność

banner industriali

 

Silniki do zastosowań drogowych

chrysler voyager geneve limousine

Gama silników przemysłowych na drogach pochodzi z doświadczenia zdobytego przez VM Motori zarówno w sektorze przemysłowym, jak i samochodowym. Silniki R750-EURO VI ewoluowały zgodnie z restrykcyjnymi normami EURO VI, wykorzystując układy oczyszczania i recyrkulacji spalin (DOC i DPF + SCR z chłodzonym EGR). Te same silniki są również dostępne z homologacją Stage V dla maszyn mobilnych nieporuszających się po drogach.

Motoryzacja:

Silniki VM Motori wykorzystywane były w wielu modelach samochodów osobowych  m.in. w Alfa Romeo, Oplach, Daewoo, a także Jeepach i Chryslerach. Popularne jednostki diesle o pojemności 2,5 , 2,8 oraz 3,0 znane są z modeli Jeep Grand Cherokee, Chrysler (Lancia) Voyager czy Lancia Thema, a także londyńskich taksówek. Aktualnie silniki produkowane przez VM Motori lub przy współpracy firmy montowane są w samochodach wielu marek, między innymi Jeep, Maseratti i Opel.

 

Silnik do zastosowań poza drogowych

2011 Antonio Carraro TGF 10400Gama silników przemysłowych pochodzi z doświadczenia zdobytego przez VM Motori zarówno w sektorze przemysłowym, jak i samochodowym. Obecne silniki z serii R750 spełniają wymogi przepisów Stage IIIA - IIIB - wymagania przepisów Stage IV - a wraz z nową serią STAGE V również nowe limity emisji obowiązujące od stycznia 2019 r. Silniki nowej serii STAGE V wykorzystują wtrysk wysokociśnieniowy Common Rail oraz innowacyjne systemy do oczyszczania i recyrkulacji spalin (chłodzone EGR, DOC, DPF i SCR) z różnymi rozwiązaniami w zależności od wymaganych poziomów mocy. Seria D700 / D750 uzupełnia gamę silników poza drogowych VM Motori z dopuszczeniem Stage IIIA, z mechanicznym wtryskiem tam, gdzie wymagane są mniej restrykcyjne przepisy.

Silniki serii R750+ o mocach od 62–105 KM i momentem obrotowym od 300 do 380 Nm

Silniki serii D700E3 o mocach od 49–95 KM i momentem obrotowym od 145 do 390 Nm

 

W zeszłym roku firma wyprodukowała niemal 100 tysięcy silników, z czego 80% zostało wyeksportowane i trafiło do samochodów. VM Motori zatrudnia obecnie 1200 osób, a siedzibę ma w Cento.

Kontakt Dział Handlowy:

 

Mariusz Bieroń / Agregaty prądotwórcze, kogeneracja

+48 663 020 317

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Marcin Bieroń / Aplikacje morskie, offshore

+48 605 124 689

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Olaf Liszka / Aplikacje przemysłowe

+48 601 888 416

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Bartłomiej Kołodziej / Aplikacje kolejowe

+48 601 431 224

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


INFOLINIA SERWISOWA 24H  +48 723 202 202

Copyright © BH Ruda                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          Polityka plików "cookies"