Dźwigi „pick and carry” Sennebogen
Dźwigi „pick and carry” Sennebogen – rozbudowa belgijskiej sieci kolei miejskiej RER
Na południe od Brukseli realizowany jest obecnie projekt budowy infrastruktury o imponujących rozmiarach. W ramach rozbudowy belgijskiej sieci kolei miejskiej RER, linia pomiędzy stacjami Nivelles i Lillois ma zostać rozbudowana z dwóch do czterech torów. W tym wymagającym projekcie z zakresu budownictwa infrastrukturalnego firma Galère postawiła na 40-tonowy teleskopowy żuraw gąsienicowy firmy SENNEBOGEN.
Galère zajmuje wiodącą pozycję na rynku belgijskim. W ramach rozbudowy belgijskiej sieci kolei miejskiej zlecono im już różne prace związane z budową infrastruktury. Firma posiada szereg mobilnych żurawi teleskopowych i żurawi typu duty cycle firmy SENNEBOGEN. Do prac wzdłuż linii kolejowej firma wykorzystuje przede wszystkim teleskopowy żuraw gąsienicowy 40 t 643 E. Doskonała zwrotność i stabilność tego żurawia. Bez żadnych dodatkowych podpór i przy nachyleniu do 4 stopni – sprawiają, że doskonale nadaje się on do pracy w trudnym terenie. Wysięgnik Full Power o długości 30 metrów można bezstopniowo wysuwać nawet z ładunkiem na haku. Umożliwia to uzyskanie optymalnego udźwigu przy każdej długości wysięgnika. W połączeniu z wyjątkowo mocnym, hydraulicznie rozsuwanym podwoziem gąsienicowym. Daje nam idealnego żurawia do prac budowlanych prowadzonych wzdłuż linii kolejowych.
Sennebogen – rozbudowa belgijskiej sieci kolei miejskiej RER
Projekt kolei miejskiej ma potrwać w sumie jeszcze około 6 lat, czyli powinien finiszować z końcem 2029 roku. W budowie betonowego tunelu pod nową czterotorową linią w Lillois, Galère współpracuje z Jan de Nul. Tunel ma na celu zapewnienie odprowadzenia poza tory wody gromadzącej się w nasypie. Oprócz podnoszenia i układania mat zbrojeniowych i płyt szalunkowych żuraw o masie 40 ton. Jest wykorzystywany przede wszystkim do układania rur stalowych o masie do 5 ton. Przed zakończeniem budowy wspomnianego tunelu. Rury te mają tymczasowe zadanie odprowadzania wody, dlatego też muszą być ostrożnie i precyzyjnie wprowadzone pod konstrukcję betonową.
Opinie pracowników
Operator dźwigu David Philippot pozytywnie ocenia pracę tym żurawiem, wskazując chociażby intuicyjne sterowanie telecrane. „Już w przeszłości lubiłem jeździć SENNEBOGEN 630HD, a teraz naprawdę lubię pracować z 643E. Maszyna pracuje z niezwykłym wyczuciem, a nowy system sterowania SENCON jest naprawdę najlepszy! Bardzo czytelna jest dla mnie na bieżąco wyświetlana informacja na temat stanu maszyny oraz działanie ogranicznika momentu obciążenia.”
Ten sam pracownik równie pozytywnie wypowiada się na temat konfiguracji kabiny operatora Multicab, którą standardowo można odchylić o 15 stopni: „Kabina jest bardzo przestronna i wygodna. Wszystkie elementy sterowania są w zasięgu ręki i zawsze ma się dobry widok na ładunek, niezależnie od tego, jak wysoko jest zawieszony na haku. Przy większych wysokościach mogę po prostu odchylić kabinę do tyłu i usiąść w wygodnej pozycji, dzięki czemu mogę w pełni skoncentrować się na podnoszeniu ładunku.”