Inteligentne utrzymanie ruchu dzięki satelitarnemu monitoringowi kruszarek mobilnych Lokotrack

Od początku 2016 roku, wszystkie kruszarki mobilne Lokotrack® wyprodukowane w zakładzie w Tampere (Finlandia) wyposażone są w zdalny system monitoringu. Poprzez opcję połączenia satelitarnego, system określa położenie urządzenia, pobiera i wyświetla kluczowe dane dot. parametrów pracy. System wskazuje na konieczność zamawiania potrzebnych części zamiennych i eksploatacyjnych.

Fińska firma Hämeen Moreenijaloste Oy zajmująca się kruszeniem kopalin jest jednym z pierwszych klientów testujących system monitoringu. Od października 2015 roku, z powodzeniem dostrzega liczne korzyści płynące z wdrożenia systemu.

“Wszystko czego mi potrzeba na ten moment to dostęp do Internetu i laptop – dzięki temu mogę sprawdzić praktycznie wszystkie kluczowe dane dotyczące naszej kruszarki Lokotrack® LT330D™. Poza lokalizacją, widzę dzienny czas pracy urządzenia, zużycie paliwa oraz przypomnienia o nadchodzących pracach związanych z konserwacją” – mówi prezes Lauri Mertsalmi.

Ciągłe planowanie utrzymania ruchu, alarmy pomagają w wyborze nastaw

Według opinii Lauriego Mertsalmiego największą korzyścią płynącą z systemu jest bieżące planowanie utrzymania ruchu”. Przyznał, że co drugi dzień przegląda system monitoringu.

“Kiedy wykonujemy harmonogram kontraktu, zdalny monitoring ułatwia nam znalezienie dogodnej chwili na bieżącą konserwację urządzenia. Dzięki informacjom z systemu jesteśmy w stanie zamówić faktycznie potrzebne części zamienne i eksploatacyjne. Wiemy także jakich ludzi i sprzętu potrzebujemy do wykonania danej pracy. Dzięki powtarzającym się alarmom związanym z pracą Lokotracka wiemy na co zwrócić uwagę jeszcze przed wystąpieniem poważnej awarii” – dodał.

“Dzięki temu, że bieżąco widzimy parametry pracy, praktycznie nie musimy dzwonić do lokalizacji, a tym bardziej tam jeździć. Łączność satelitarna umożliwia nam odbiór danych nawet z miejsc bez zasięgu telefonii komórkowej. W Finlandii to ważna kwestia” – powiedział Mertsalmi.

Z papierowego notatnika do przechowywania informacji w chmurze 

Na początku marca 2016 roku, spółka Hämeen Moreenijaloste za pomocą mobilnej kruszarki drugiego stopnia LT330D przerobiła 25000 ton kruszywa w kopalni Jari Koskenniemi’s w miejscowości Joutsa. W dwustopniowym procesie kruszenia na dwóch zmianach uzyskano blisko 5000 ton frakcji 0-16 mm, 0-32 mm, 0-56mm oraz 8-16 mm.

Dane od operatora kruszarki Joniego Kangasa na zwykłym laptopie będą szybko przesłane do kierownika kopalni odkrywkowej Jarkko Nieminena. Przez jakiś czas obaj panowanie testowali możliwości rozwiązania.  

“Ciągle używamy zwykłego zeszytu do zapisywania bieżących parametrów pracy urządzenia. Bez wątpienia część z danych moglibyśmy przenieść do chmury. Zdalny monitoring będzie szczególnie przydatny, gdy wymienimy naszą obecną kruszarkę szczękową na LT120E” – powiedział kierownik Nieminen.

“Najlepszą rzeczą w systemie monitoringu jest moduł podpowiedzi wyboru części zamiennych i eksploatacyjnych. Otrzymuję powiadomienia jakie zamówić oleje, filtry oraz inne elementy w odpowiednim czasie. Mam nadzieję, że system umożliwi także bezpośrednie zamawianie części” – dodał Kangas.

 

Zobacz również

Jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem firm: