Ładowarka kołowa JCB
Ładowarka kołowa JCB WLS 457 Tier 4 Final z silnikiem MTU 6R1000
Ładowarka JCB 457 jest pierwszą kołową ładowarką JCB spełniającą standardy emisji EPA Tier 4 Final / EU Stage IV. Osiąga to przy zadziwiającej ekonomice – oszczędność paliwa 16% w porównaniu z wcześniejszym modelem z silnikiem Cummins Stage IIIB / Tier4i.
JCB 457 jest pierwszą maszyną, gdzie występuje w pełni nowa kabina JCBCommandPlus, jednoczęściowa maska silnika i przeciwwaga tylna nowej konstrukcji, zapewniająca: lepszą widoczność, niższe poziomy hałasu, więcej miejsca wewnątrz kabiny i poprawę środowiska pracy operatora.
Ładowarka JCB WLS 457 wyznacza nowy trend w maszynach – nie tylko po zmianie silnika – maszyna jest pełna nowych rozwiązań, zapewnia większą wydajność, większe zyski i jest bezpieczniejsza dla użytkownika.
JCB WLS 457
Spełnia standardy emisji EPA Tier 4 Final bez potrzeby stosowania filtra cząstek stałych (DPF), dzięki wydajnemu procesowi spalania, z selektywną redukcją katalityczną (SCR/Adblue), zapewniającą zgodność z obecnie wymaganymi normami spalania. Takie rozwiązanie obniża koszty eksploatacyjne maszyny i czas serwisowania, wydłużając czas pracy i możliwość uzyskania większych zysków.
Oszczędność paliwa
Silnik MTU, zmiennik momentu i skrzynia biegów zostały dobrane tak, by precyzyjnie pasowały do silnika, zarówno dla wersji ze skrzynią standardową 4 –biegową jak i 5-biegową występującą w opcji. Efektem tego są oszczędności zużycia paliwa do 16%.
SILNIK MTU 6R 1000 7.7l
Nowa ładowarka JCB WLS 457 wykorzystuje normę EPA Tier IVFinal / EU Stage IV silnik wersji MTU 6R 1000 7.7l, wytwarzającego maksymalnie 258KM (o 8KM więcej niż w poprzednim modelu).
MTU należy do koncernu Rolls Royce. Są to doskonałe silniki, aktualnie produkowane przez Mercedes-Benz (jest to taki sam silnik jak OM936 używany w ciężarówkach Mercedesa).
– 6 cylindrów, chłodzenie cieczą
– zoptymalizowana charakterystyka mocy dla aplikacji w maszynie
– silnik dostarcza większą moc przy niższych obrotach – niższe zużycie paliwa i niższy hałas
– powyższe, w połączeniu ze sprawnością skrzyni biegów skutkuje oszczędnością zużycia
– wyjątkowe zachowanie w stanach przejściowych i wysoka skuteczność hamowania silnikiem
– duża żywotność silnika – wszechstronne testy, powyżej 100 milionów km testów osprzętu i pojazdów.
– układ chłodzenia jest wydajnym systemem jednopanelowym
– silnik spełnia wymagania przepisów Tier 4 bez konieczności stosowania systemu uzdatniania spalin – filtr DPF.
– nie ma potrzeby serwisowania systemu uzdatniania spalin, np. wymiana filtra DPF
– nie ma zagrożenia zatkania filtra DPF
– obniżone zagrożenie pożarowe
– nie ma koniczności przestoju maszyny podczas wypalania filtra DPF
– niższe spalanie niż maszyn wyposażonych w filtr DPF.
– chłodzenie powietrza doładowującego i recyrkulacja spalin w połączeniu z katalizatorem (SCR) pozwalają spełnić wymagania T4Final.
– zespół katalizatora (SCR) jest przewidziany na cały czas eksploatacji maszyny – nie jest potrzebna aktywna regeneracja, co skraca przestoje.
– system uzdatniania spalin w jednym podzespole (redukcja hałasu w tłumiku ok 20 dBA)
– zwarta zabudowa pod maską silnika poprawiła widoczność z kabiny.
– średnie zużycie mocznika to 3% zużycia paliwa
– 40-litrowy zbiornik mocznika z wlewem w tym samym miejscu co wlew paliwa
– w zbiorniku są czujniki poziomu i jakości mocznika