Największy w Europie prom pasażersko – samochodowy

Największy w Europie prom pasażersko – samochodowy

Największy w Europie prom pasażersko – samochodowy z silnikami MTU

Największy w Europie dwukadłubowy prom pasażersko – samochodowy „Jean de la Valette” powstał w stoczni Austal Ships Pty Ltd. w zachodniej Australii, która specjalizuje się w budowie szybkich, wielokadłubowych promów z aluminium. Wszedł do eksploatacji we wrześniu 2010 u armatora Virtu Ferries z Valetty na Malcie.

Prom napędzany jest przez cztery silniki MTU serii 8000 o łącznej mocy 36 400 KW czyli prawie 50 000 KM.

93 kilometrowy odcinek przebywa w ciągu półtorej godziny. Zawija również do Catanii i wtedy podróż trwa trzy godziny. Zastąpił inny prom, „Maria Dolores” z roku 2006 (600 pas., 65 sam.os.), który był zbyt mały i nie był w stanie obsłużyć rosnącej masy turystów.

„Jean de la Valette” został specjalnie zaprojektowany na trasę z Valetty na Sycylię. Jego wymiary i możliwości przewozowe są idealnie dopasowane do potrzeb linii. Może zabrać 800 pasażerów i 230 samochodów osobowych, lub 45 samochodów i 23 ciężarówki. Pasażerowie siedzą w lotniczych fotelach, mają do dyspozycji 3 restauracje i nieograniczone możliwości zakupów! „Jean de la Valette” przemierza rocznie ok. 1000 razy trasę Malta – Sycylia.

Ten ogromny katamaran napędzany jest przez cztery silniki MTU serii 8000 o łącznej mocy 36 400 KW czyli prawie 50 000 KM! Przekazują one swoją moc poprzez Przekładnie ZF (Zahnradfabrik, również z Friedrichshafen) na cztery pędniki strugowodne Rolls – Royce KaMeWa.

Prędkość podróżna katamarana – 39 węzłów. Statek wyposażony jest w stabilizatory przechyłów Austal Ride Control, które zapewniają maksymalny komfort pasażerów jeżeli Morze Śródziemne się gniewa.

Cztery silniki napędowe agregatów prądotwórczych typu Detroit Diesel S 60 pochodzą również z MTU.

Opis techniczny szybkiego katamarana „Jean de la Valette”

Długość całkowita / na linii wodnej…………………..106,50 / 92,40 m
Szerokość……………………………………………………………….23,80 m
Zanurzenie………………………………………………………………..9,40 m
Ciężar własny (max)……………………………………………………..850 t
Pasażerów…………………………………………………………………….800
Załoga……………………………………………………………………………24
Samochodów osobowych……………………………………………….230
Napęd główny……………………………………4 x MTU 20V8000M71L
Moc napędu głównego………….4 x 9100 KW przy 1150 obr / min
Pędniki…………………………4 x Rolls – Royce KaMeWa typu 125SIII
Prędkość podróżna……………………………………………………….39 w
Ilość paliwa (max)………………………………………………………..512 t
Odbiór………………………………….Det Norske Veritas 1A1 HSLC R1

Zobacz również

Jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem firm: