Kategorie
Strona główna / Aktualności / Tadano / Nowy żuraw mobilny Tadano!
Nowy żuraw mobilny Tadano!
Wprowadzenie
Prezentowany, najnowszy żuraw Tadano o udźwigu 600 ton posiada wysięgnik teleskopowy o długości 15,2-56 metrów (z JIB-em osiągającym nawet 146 metrów) i dwa silniki. Nowy dźwig o solidnej, zwartej konstrukcji ma wysokość 3,94m i nie przekracza 3 metrów szerokości. Nacisk na każdą z jego ośmiu osi nie przekracza 12 ton, co w wielu krajach jest wartością maksymalną.
Triple-Boom-System
Na osiągnięcie dużego udźwigu przy zachowaniu rozmiarów i masy typowych dla żurawi o mniejszych możliwościach składa się wiele czynników. Kluczowym jest TADANO Triple-Boom-System. Istota tego opatentowanego rozwiązania polega na zastosowaniu trzech teleskopów: jednego głównego i dwóch bocznych, towarzyszących. Boczne teleskopy mają za zadanie skompensować ugięcie głównego wysięgnika. U konkurencji podobny efekt osiągany jest przez system odciągów i odpowiednich ramion.
Wydajność i Zastosowanie
Żuraw ATF 600G-8 osiąga parametry nieosiągalne dla konkurencyjnych 8-osiowych żurawi. Dla przykładu: ATF 600G-8 na wysokości 47,2 metrów i wysięgiem 9 metrów ma udźwig 145 ton, gdzie konkurencja na taką wysokość może wynieść zaledwie 125 ton. Przy wychyleniu masztu do 30 m, Tadano osiąga udźwig 50t (konkurencyjne żurawie jedynie 35 t). Ale to nie wszystko. Po zamontowaniu 60-metrowego JIB-a Tadano Faun podniesie 29t (żurawie konkurencji tylko 18t).
Innowacyjna Konstrukcja
Konstrukcja dźwigu umożliwia pracę w miejscach dotychczas niedostępnych, bo zbyt ciasnych dla takich maszyn. Udało się to dzięki zmniejszeniu o 6,3 metra zwisu przeciwwagi. Zmiana ta pozwoliła na swobodny obrót ramieniem w wąskich ulicach czy też na mniejszych placach budów. Specjalna konstrukcja podwozia oraz osi i kół pozwala zawrócić dźwigiem (o długości prawie 22m) w kole o promieniu 7,2m. To zasługa 8 osi, wszystkich skrętnych i napędzanych. A przecież lepsza zwrotność to także mniejsze zużycie ogumienia.
Asymetryczne Pole Podstawy
TADANO postawiło na asymetryczne pole podstawy dźwigu. Dzięki niemu do pracy nie jest konieczne rozstawienie wszystkich podpór o tej samej długości. Elektroniczny układ kontrolny na bieżąco oblicza i nadzoruje, jaki ciężar można podjąć np. z trzema w pełni wysuniętymi podporami i jedną wysuniętą w połowie. Zalety zamontowania takiego układu kontrolnego doceni każdy operator, który zmuszony jest rozstawić dźwig w ciasnym miejscu.
Silniki Mercedesa
TADANO – wierne tradycji – zastosowało także i w tym modelu dźwigu silniki Mercedesa. Decyzja o silnikach firmy Mercedes nie była przypadkowa. To znany producent silników o zasięgu globalnym, dzięki czemu wyeliminowano problemy z dostępnością serwisu czy zaopatrzeniem w części, praktycznie w każdym zakątku świata. Zgodnie z filozofią firmy do napędu ATF 600G-8 zastosowano jak zwykle dwa silniki.
Podsumowanie
O innowacyjności tego dźwigu stanowi unikalny wysięgnik eliminujący standardowy system kompensacji ugięcia wysięgnika, oszczędność kosztów dzięki szybszej gotowości do wykonania usługi oraz mniejsze zużycie paliwa dzięki użyciu dwóch silników. Niższa emisja spalin, niewielki promień obrotu oraz lepsza zwrotność to dodatkowe atuty. ATF 600G-8 jest oszczędny, wydajny i idealny do pracy w trudnych warunkach.