Nieckowate zbiorniki do oczyszczania wody, z niebieskimi ścianami, część z nich z wodą, w tym pompa i elementy infrastruktury.

Odzyskiwanie żwiru i piasku z dróg po sezonie zimowym

Odzyskiwanie żwiru i piasku z dróg po sezonie zimowym

Odzyskiwanie żwiru i piasku z dróg po sezonie zimowym

Skutki dyrektywy w sprawie składowania odpadów, w Unii Europejskiej, wraz z rocznym wzrostem podatku składowania odpadów znacząco podniosły koszty utylizacji ścieków i odpadów. W Wielkiej Brytanii jest to około £ 50 (€ 58,8) / tonę, ale wzrośnie do ok £ 80 (€ 94) / tonę w 2014 roku.

Wkrótce w Polsce będzie podobnie.

W związku z tym, wzrosły koszty operacyjne firm świadczących usługi w tym zakresie. Efekty są odczuwalne nie tylko w Wielkiej Brytanii, ale również w innych krajach UE. Podczas gdy zmieniana jest dyrektywa ramowa w sprawie (rWFD), w której wszystkie państwa członkowskie UE, do roku 2020 roku, przetwarzać będą minimum 70% odpadów wytwarzanych z budowy, z rozbiórek i z materiału wydobytego, Wielka Brytania jest już w pierwszej dziesiątce krajów europejskich prowadzących recykling odpadów. Jednak jeśli chodzi o recykling śmieci z zamiatarek ulicznych i kanalizacji burzowej, Wielka Brytania powinna wziąć kilka lekcji od swoich europejskich kuzynów. W Wielkiej Brytanii każdej zimy, ponad 2 mln ton mieszaniny soli kamiennej i żwiru rozsypywana jest na drogach kosztem ponad 150 mln £ (€ 176 500mln). Materiał ten trafia w końcu na składowiska, ironią jest to, że w następnym roku Brytyjska Agencja ds. Autostrad, odpowiednik naszej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, stara się zapewnić odpowiednie dostawy dla następnego sezonu zimowego.

Obecnie wiele krajów europejskich stosuje recykling żwiru drogowego dodawanych do mieszanki z solą w celu zastosowania go na drogach i autostradach. Wielka Brytania, aby zostać w pierwszej dziesiątce krajów europejskich musi zwiększyć udział recyklingu żwiru drogowego i osadów kanalizacyjnych. Technologia do odzyskania tego materiału jest już dostępna. Obecnie materiał ten jest marnotrawiony, a działania te mogą uchronić zapasy czystego kruszywa. Zmiotki drogowe składają się głównie ze żwiru, piasku, drobnego kruszywa, materiałów organicznych, produktów żelaznych i małej ilości węglowodorów. Jednakże, aż do 98% tego materiału jest zdatna do przetworzenia i regeneracji. Sól zawarta w soli kamiennej jest rozpuszczona i wypłukana, ale grysy i kruszywo podlegają odzyskowi.

Oczyszczone i zregenerowane kruszywo może być ponownie zmieszane z solą kamienną i ponownie użyte jako materiał do posypywania dróg, natomiast większe kamienie po oczyszczeniu mogą znaleźć zastosowanie w innej branży. Piasek lub grys stanowi 50% ogólnej masy przetwarzanych materiałów, 40% stanowią większe kamienie i gruz, materiały organiczne to pozostałe 10%, które mogą być kompostowane. Odpady ze studzienek zawierają zwykle małe kamienie, piasek, żwir, grys, elementy metalowe, odpady papierowe i tworzywa sztuczne, oraz zmieszaną materię organiczną. Jednak głównym składnikiem odpadów, nawet po zlaniu z powierzchni jest woda. Woda stanowi aż 60% całkowitej objętości ścieków, co wydaje się absurdalne, żeby ten produkt trafiał na składowiska.

Wielka Brytania nabiera tempa. W styczniu 2012 Warwickshire County Council w Anglii zainstalowany centrum recyklingu dla zmiotek drogowych i kanalizacji burzowej w mieście Wolverhampton, West Midlands, współpracujące z sześcioma samorządami pod kątem odpadów w tym regionie. Podobnie jak wiele innych samorządów, Warwickshire County Council wysyłał swoje śmieci drogowe i odpady ze studzienek na składowiska. CDEnviro, środowiskowy odłam CDE Global do spraw recyklingu, zainstalował system recyklingu z wydajnością 15ton/godzinę, która obejmuje pełny system uzdatniania wody. SITA UK prowadzi działalność w obiekcie, który jest zdolny do uzdatnienia, w ramach kontraktu do 40.000 ton materiału / rok. Podczas projektu ponad 300.000 ton materiału będzie kierowane ze składowisk, tworząc ponad 10 mln £ (€ 11.800.000) oszczędności w ciągu siedmiu lat, z prognozowanego wzrostu całego materiału do recyklingu około 3% rocznie.

„Widzieliśmy wielki potencjał w koncepcji recyklingu odpadów z zamiatarek i studzienek kanalizacyjnych w Wielkiej Brytanii i przez naszych partnerów w Europie”, mówi Peter Craven z CDEnviro. „Dzięki przetwarzaniu materiału odliczone jest około 50% kosztów składowania, co ma sens ​​z ekonomicznego punktu widzenia, nawet nie biorąc pod uwagę recyklingu obrabianego materiału. Technologia ta prowadzi do zmniejszenia odpadów przeznaczonych do składowania, aż do 75%, podczas gdy wytwarzany jest produkt o wysokiej jakości. To musi być opłacalny biznes. „

Zobacz również

Jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem firm: