Silniki MTU zasilane paliwem HVO – neutralność dla klimatu

Silniki MTU zasilane paliwem HVO – neutralność dla klimatu

Czym jest odnawialny olej napędowy?
HVO jest wytwarzany z odpadów tłuszczów roślinnych i zwierzęcych, a także zużytych olejów roślinnych. Te surowce są przekształcane w węglowodory w reakcji katalitycznej z wodorem. Dzięki temu procesowi mogą być wykorzystywane jako substytut paliw kopalnych, takich jak olej napędowy. Uzyskane w ten sposób paliwo nie tylko istotnie redukuje emisję PM nawet o 80%, ale także zmniejsza emisję innych szkodliwych zanieczyszczeń, w tym tlenków azotu (NOx) nawet o 8%.

Wykorzystanie HVO przyczynia się również do obniżenia emisji dwutlenku węgla. Ponieważ produkcja, transport i spalanie odnawialnego oleju napędowego emituje jedynie tyle dwutlenku węgla (CO2), ile zostało pochłonięte przez materiały bazowe biomasy na etapie produkcji, co skutkuje istotnym zmniejszeniem śladu węglowego. Dzięki zastosowaniu HVO emisję CO2 można zredukować nawet o 90% w porównaniu z tradycyjnymi paliwami kopalnymi. Odnawialny olej napędowy ma zatem znaczący wpływ na dekarbonizację sektorów trudnych do zredukowania, takich jak przemysł morski.

Ostatnią – ale istotną – korzyścią jest to, że produkcja odnawialnego oleju napędowego nie konkuruje z produkcją żywności, ponieważ opiera się wyłącznie na odpadach i pozostałej biomasy jako materiałach bazowych.

Korzyści z HVO:
HVO nie jest już przyszłością, tylko naszą teraźniejszością. Jest to paliwo typu drop-in, większość silników wysokoprężnych zatwierdzonych do stosowania HVO nie wymaga żadnych modyfikacji. Niemniej jednak zaleca się regularne sprawdzanie uszczelek elastomerowych w ciągu pierwszych czterech tygodni po przejściu na HVO.

Stabilność przechowywania czystego HVO jest znacznie wyższa niż biodiesla z estrami metylowymi kwasów tłuszczowych (FAME) lub mieszanin HVO/FAME, a nawet niż w przypadku kopalnego oleju napędowego B7. To sprawia, że HVO staje się szczególnie atrakcyjne dla użytkowników systemów zasilania rezerwowego.

Testy przeprowadzone w MTU potwierdziły, że w znacznej większości nie występują różnice w maksymalnej mocy, akceptacji obciążenia i zużyciu paliwa w silnikach MTU, niezależnie od tego, czy są zasilane HVO, czy olejem napędowym. W zależności od procesu produkcji paliwa, emisja CO2 może spaść nawet o 90%, a emisja cząstek stałych o ponad 40%. Emisja tlenków azotu jest niższa nawet o 8%.

Jak HVO przyspiesza osiągnięcie bardziej zrównoważonego rozwoju

  • Spadek emisji CO2 nawet o 90%
  • Cząsteczki sadzy spadają o ponad 40%
  • Spadek emisji tlenków azotu nawet o 8%

Kontakt z działem handlowym:

Bartłomiej Kołodziej
Aplikacje kolejowe
+48 601 431 224
bartlomiej.kolodziej@bh-ruda.pl

Kontakt z działem części i serwisu: 

Części i serwis MTU

 

 

Jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem firm: