Ręka dotykająca interaktywnego ekranu z grafiką w technologii cyfrowej i niebieskim tłem.

Przyszłościowe i ekonomiczne silniki MTU w sieczkarniach Fendt

Przyszłościowe i ekonomiczne silniki MTU w sieczkarniach Fendt

Przyszłościowe i ekonomiczne silniki MTU w sieczkarniach Fendt

Sieczkarnie Fendt Katana 65 i 85 napędzane są przez wydajne, płynnie pracujące silniki MTU o dużej mocy, z trybami pracy ECO/Power, spełniające wymogi norm emisji Tier 4 final. W trybie Eco silnik pracuje z prędkością obrotową 1520 obr./min., co przekłada się na niższe zapotrzebowanie na moc i obniżone zużycie paliwa.

Tryb Power silnik pracuje z prędkością obrotową 1900 obr./min., dla maksymalnej mocy i wydajności. W obu trybach prędkość mechanizmów rozdrabniających pozostaje taka sama. Dba o to przekładnia: różna prędkość obrotowa (w trybach Eco i Power), ale taka sama moc dostarczana do pasa głównego, a tym samym do zespołów rozdrabniających. Oprócz niskiego zapotrzebowania na paliwo rozwiązanie to obniża również tempo zużywania podzespołów. Podzespoły zostały zaprojektowane pod kątem maksymalnej trwałości i wytrzymałości, by zapewnić nieprzerwaną sprawność sieczkarni Fendt Katana.

Ekonomicznie ekonomiczny

Gdy wymagana jest pełna moc, sieczkarnia Fendt Katana jest ją w stanie dostarczyć, dostosowując ją do warunków pracy. Napęd hydrostatyczny sieczkarni Fendt Katana w połączeniu z innowacyjną technologią zastosowaną w silniku i elektronice gwarantuje wyjątkowo wydajną pracę. Oś przednia jest napędzana przez niezależne silniki kół ze zintegrowanymi hamulcami. To rozwiązanie konstrukcyjne, umożliwiające oszczędność miejsca, stwarza przestrzeń dla wszystkich ważnych, dużych zespołów rozdrabniających. Dzięki napędowi hydrostatycznemu możliwa jest niezależna regulacja prędkości pracy przystawki i jej optymalne dostosowanie do aktualnych warunków. Bęben rozdrabniający, V Cracker i dmuchawa wyrzutowa napędzane są przez napęd pasowy

Przyszłościowe i ekonomiczne silniki

Niezależnie od tego, czy chodzi o rzędowy, 6-cylindrowy silnik MTU w modelu Katana 65, czy o 12-cylindrowy silnik MTU. W układzie V w modelu Katana 85, silniki montowane w sieczkarniach Fendt oferują użytkownikowi szereg korzyści ekonomicznych i praktycznych. Mimo kompaktowych gabarytów rozwijają zawsze wystarczającą moc i zapewniają maksymalną oszczędność paliwa. Ponadto mają wyjątkowo niewielkie wymagania, jeżeli chodzi o konserwację, odznaczają się dobrym dostępem, płynną pracą i już teraz spełniają wymogi norm emisji Tier 4 final. Sieczkarnia Fendt Katana 85 może pracować przez 1000 godzin bez wymiany oleju i nie wymaga stosowania roztworu AdBlue czy filtra cząstek stałych.

Dzięki sterowaniu obciążeniem granicznym prędkość jazdy jest automatycznie dostosowywana do aktualnych warunków zbiorów i plonu. Moc silnika jest optymalnie wykorzystywana, by osiągnąć maksymalną moc i ułatwić pracę operatora. Wykorzystanie maszyny jest przejrzyście wyświetlane na ekranie Varioterminala.

Wentylator o zmiennej prędkości zamontowany w sieczkarni Katana 85 w mgnieniu oka zasysa więcej powietrza, niż potrzeba. W ten sposób można zwolnić lub zachować pojemność rezerwową. W zależności od zastosowania i zapotrzebowania maszyny na moc, co znacznie zwiększa ogólną wydajność sieczkarni Katana. Dzięki funkcji odwrócenia kierunku wentylatora zanieczyszczenia są wypchane z chłodnicy w regulowanych odstępach czasowych poprzez zmianę przepływu powietrza. Tym samym chłodnica zawsze pracuje z maksymalną wydajności, a odstępy pomiędzy kolejnymi czyszczeniami wydłużają się.

Podczas prac na użytkach zielonych, wymagających w normalnych warunkach niższej mocy, w grę wchodzą mocne punkty trybu napędu Eco. Obsługująca dwie prędkości przekładnia kątowa. Umożliwia operatorowi wybór pomiędzy trybami Eco i Power. W zależności od potrzeby, a także pozwala zaoszczędzić cenne paliwo. Cel ten osiąga się poprzez obniżenie prędkości obrotowej silnika z 1900 na 1520 obr./min. Prędkość mechanizmów rozdrabniających pozostaje przy tym niezmieniona.

Zobacz również

Jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem firm: